Thursday 23 January 2014

Pesanan buat adik2 siswi...

hmmm rasenyer time belajar  ni memang tak sesuaila for those yg nak bercinta sambil belajar.
sebab org2 yg gifted jerr boleh asingkan stress belajar dgn stress nk jaga hubungan. lagipun there's a lot of choices bila dah berjaya n dah bergaji besar. hehehehe


Currently of me
tp iols dulu pun pernah terjebak jugak alam cinta monyet di university ni . zaman2 Diploma pun ada zaman2 Degree pun ade. tp paling kronik zaman degree la.. terbawa2 sampai jejaskan study...bila kena dumb rasa mcm nk pengsan.. nak ku tumbuk anak org pulak.. bercinta mcm dah confirm2 nk kawen sgt2 dan last2 nan hado.. clash n terus tk baik sampai sekarang.

selamat lepas tu mampu bangkit semula n dpt CGPA 3.63 masa zaman Masters. Zaman degree result hancus! hahaha padan muka aku.

nanti bila aimy dan harith dah melangkah ke alam sekolah dan University (amiin) aku akan cuba nasihatkan supaya tumpukan lebih pada pelajaran dan beri dua anak bertuah ini kasih sayang yg secukupnya sehingga tk perlukan org luar untuk sayangkan mereka melebihi kasih sayang Allah, abah dan ummie mereka.

cuma bila jodoh telah sampai (ku doakan setelah mereka habis study dan bekerjaya) barula aku akan beri galakkan dan panduan untuk mereka berjaya dalam hubungan itu pula. (itupun jika dipanjangkan umur).
Padaku tk sesuaila alam yg indah dgn gelak ketawa bersama kawan2..buat aktiviti hiking, camping atau ape2 pun terhalang dgn hubungan yg adakalanya bersifat sementara dan tk menjanjikan apa2 pun. buat pening kepala adeler.....uiii nyesal gilerr. heheheh padan muka aku lagi....




My Precious Mr Deary Chubby Hubby
Mujurla suami ku mula mendekati ku setelah aku habis belajar dan sudah bekerja. kami mula2 berjumpa zaman aku semester ke 5 Diploma tahun 2002 di UiTM...3 bulan je couple pas tu clash.  kami jumpa balik  masa aku semester kedua Master tahun 2007... tp dah jodoh kan...semua tu urusan Allah. kami berhubung semula tp aku tk mau jumpa dia selagi aku tk habis study.. takut kalau anything happen aku yg frust menonggeng lagi. result aku gak yg jd mangsa nanti.







my family....
akhirnya jumpa balik lepas dah habis final exam n tgh practical akhir mengajar di Kolej Komuniti Bukit Beruang. hihihihih kekok giler masa pertama kali jumpa.. dulu masa mula2 kenal perangai budak2 lagi masa tu baru 20 tahun. bila jumpa balik umor dah 25 tahun.. 5 tahun woooo tk jumpa dia. hahahaha.. hampir setahun kami hanya bercinta di telefon saje lepas berhubung semula. time tu tgh practikal mengajar di Politeknik Merlimau itupun pasal terjumpa nombor phone pelik kat dlm kamus. try call and taadaaaaaa now he is my hubby. he got me again at HELLO.  thanks to Celcom.5 bulan pas tu bertunang n 6 bulan pas tu kawen..haaa sonang keje kan....alhamdulillah...


so pada readers yg masih lagi belajar... tetapkan pendirian dalm diri utk berjaya gapai keputusan yg baik. girls or boys bayk kat luar tu dan sudah semestinya ada yg telah dijanjikan untuk kita. jangan risau.... kalau sudah jodoh tk kemana.  just focus dgn study dulu..........boleh???

 



Colaboration with Taylor's University

Meraikan kecemerlangan pelajar-- diberi penghormatan untuk mengiringi mereka semasa majlis penyampaian anugerah kecemerlangan pelajar kolej komuniti tahun 2013

No comments:

Post a Comment

Hai Assalammualaikum. Sila tinggalkan komen yang membina minda dan mengukuhkan ukhwah..tq.