Thursday 4 September 2014

UiTM...Di sini lahirnya Sebuah Cinta

UiTM...nama segah organisasinya...

pengalaman menimba ilmu di gedung ilmiah ini tk akan kulupakan sampai bila2...
di sini aku di  didik menjadi seorang yg berjiwa kental, aku di didik menjadi pemimpin, aku di beri makna jatidiri sebagai org melayu dan aku menjadi aku yg sekarang....

aku  yg dulu pernah menjadi seorang yg memendam rasa dan sgt rendah diri di alam persekolahan mampu menjadi seorang komander memimpin kawad untuk kompeni kesatria fakulti ku, menjadi Fasilitator untuk program PLKN batch yang pertama pada tahun 2004 dan menjadi Pembimbing Mahasiswa (PM) semasa Minggu Haluan Siswa (MHS) sekrg dikenali sebagai MDS.

aku bermula sebagai Zero di tahun 2000.. Alhamdulillah sekarang sedang mengecapi hasil penat lelah dan titisan air mata yg tumpah sepanjang berjihad sebagai seorang mahasiswi dulu. 2000-2005, 5 tahun yg penuh rencah dan rasa. kini dari  tahun 2007 hingga skrg aku pula menjadi seorang pendidik. walaupun pelajarku tidak setaraf siswa siswi UiTM namun aku mampu memberi ruang untuk anak didikku ke sana berbekalkan kecekalan dan semangat juang yg tinggi.


Terima kasih UiTM... "UiTM dihatiku"









No comments:

Post a Comment

Hai Assalammualaikum. Sila tinggalkan komen yang membina minda dan mengukuhkan ukhwah..tq.